У США протягом 10 років професором Університету Пенсільванії Джеральдом ЛеТендром були проведені дослідження з питання доцільності задавання домашнього завдання учням.

Свою роботу вчений почав з аналізу Результатів Міжнародного дослідження якості шкільної освіти по математичним здібностям TIMSS 2011 року. Тут були наведені досягнення учныв з 59 країн світу. В цілому у світі лише 7% учнів 4 класу не задають домашнє завдання.

Причому глибокий аналіз даних показав, що в подальшому це абсолютно не впливає на якість знань.

Так в Алжирі, Кувейті та Марокко задають великі домашні завдання, а в рейтингу TIMSS ці страни стоять на останньому місці.

У Франції всі уроки учні до 11 років встигають виконати в школі до 11 годин.

Саме менше задають домашнє завдання в Гонконзі, Японії, на Тайвані. Проте учні з цих країн постійно займають перші місця у багатьох змаганнях.

Нідерланди знаходяться на 12 місці в рейтингу TIMSS(у цій країні кожен п'ятий учень взагалі не робить домашню роботу), Росія – на 10 місці.

Професором Ле Тендром підраховано, що в середньому учень 4 класу тільки на домашню роботу з математики витрачає 3-4 рази в тиждень по 30-40 хвилин.

У своїх рекомендаціях батькам професор радить завжди пам'ятати, що для учня початкової школи 30-40 хвилин в день для домашньої роботи прирівнюється до серйозного стресу.

Учень старшої школи теж може отримати стрес від перенавантаження.

Вивченням цієї проблеми займалися китайські вчені. Вони довели, що немає ніякої залежності рівня знань старшокласників від кількості витраченого часу на виконання домашніх завдань. Встановлено, що підліткам можна проводити за домашньою роботою тільки не більше 2 годин на день.

Всі висновки з досліджень цих вчених підтверджуються важливим фактом: від перенавантаження у дітей з'являються проблеми зі здоров'ям і взагалі пропадає бажання вчитися.

Підтримує психологів і аналітик Міжнародної програми з оцінки освітніх досягнень учнів країн ОЕСР (PISA)Даніель Салінас. Він зазначив, що згідно зі статистикою PISA варто звернути увагу на загальні соціальні проблеми від виконання  домашніх завдань:

  1. Діти з малозабезпечених сімей не отримують достатньо підтримки від батьків при виконанні домашніх завдань. У них навіть не завжди дома є своє робоче місце.
  2. Діти із забезпечених сімей готують домашні завдання з батьками або репетиторами.
  3. Не у кожної дитини є доступ до інтернету.

- Чим більше часу витрачається на домашнє завдання, тим більше різниця між благополучними і неблагополучними учнями, - робить висновок Даніель Салінас. - Тому зменшити обсяг домашньої роботи, щоб звести нанівець цю різницю - цілком досяжна політична мета.

Оцініть матеріал
(0 голосів)

Залишити коментар