Прочитавши цю статтю, Ви дізнаєтеся секрети як формується і розвивається пам'ять у дитини до і після моменту народження до 6 років, навчитеся організувати для нього тренування мозку і пам'яті

Зміст

  1. З чого починається тренування мозку
  2. Як правильно розвивати пам'ять у дитини
  3. Щоденна тренування пам'яті у дошкільника

З чого починається тренування мозку

Вам, напевно, здасться дивним, але саме пам'ять Вашого дошкільника безпосередньо залежить від вас - батьків.

Вчені встановили, що пам'ять дитини це відображення його минулого життєвого досвіду. Сам процес має три складові: запам'ятовування, збереження і тільки потім відтворення.

Фахівцями виявлено, що запам'ятовування відбувається за допомогою нервових імпульсів.

В організмі маленької людини з їх допомогою утворюються нервово-рефлекторні зв'язки, через які в його мозок надходить, а потім витягується різна інформація.

нервно-рефлекторные_связи.png

Можливо, Вам буде цікаво дізнатися, що вчені поки не знайшли в якому вигляді зберігається в пам'яті людини різна інформація. Однак, доведено, що сам пам'ятний слід - енграма, може зберегається все життя.

Збереження створює необхідні зв'язки в головному мозку, які потім допомагають відтворити отриману раніше інформацію. Ми, дорослі, називаємо це пригадування або впізнавання.

Пам'ятайте!

Ваша першочергова задача - постійно знайомити новонародженого з різноманіттям навколишнього світу.

Найскладнішою складником цього процесу є відтворення отриманих раніше знань.

Ось тут Ваша роль не можливо недооцінити - вона безцінна. Тільки завдяки Вашим зусиллям все важке і незрозуміле може стати легким і доступним.

Адже саме відтворення без запам'ятовування і збереження будь-якої інформації не має сенсу. А для того, щоб Ваш дошкільник завжди міг швидко, буквально автоматично, відтворити потрібну інформацію Вам необхідно постійно багаторазово все повторювати, промовляючи, обігруючи, розглядаючи все навколо.

Можливо, Вам буде цікаво дізнатися, що за допомогою різних досліджень фахівцям вдалося виявити початок цього процесу - він закладається задовго до появи крихти на світло.

Ще в утробі матері у плода запускається цей механізм підсвідомого сприйняття світу.

2.jpg

Фахівці називають ці реакції «комплексом пожвавлення». Він стає оригіналом задатків розвитку малюка.

Перший такий прояв виражається під час погладжування живота і мовного спілкування. Майбутній малюк вже вловлює інтонацію мови, заспокоюється при сварці майбутніх батьків і активно реагує на тривалу сварку.

Вчені також встановили взаємозв'язок такої рухової активності плода з негативним емоційним настроєм: при ньому не створюється творча енергія, а відбувається її безцільне марнотратство. Але якщо настрій був позитивний, тобто після ласкавою інтонації або ніжних дотиків, тоді відбувається накопичення енергетичного матеріалу.

У майбутньому він забезпечує реалізацію можливостей тіла і мозку не народженого організму. Хоча смислового навантаження така інформація ще не має, але тут дуже важливий саме емоційний контакт.

Фахівцями встановлено, що від моменту народження і до року у малюка немає свідомого сприйняття навколишнього світу. Все пов'язано тільки з позитивними емоціями. І цей вплив емоції зберігається до 6 років.

Порада!

Для успішного розвитку пам'яті у Вашої дитини намагайтеся організовувати для неї таку пізнавальну активність, щоб вона викликала у нього лише приємну реакцію.

Тоді поступово в мозку малюка буде накопичуватися різна інформація, яка пізніше після 1 року життя за допомогою емоцій одного разу вирветься назовні і викличе захват у всіх оточуючих.

ребёнок_отвечает_на_все_вопросы.jpg

Хоча, дуже часто, здивовані батьки не можуть дати пояснення звідки їх дошкільник все знає і відповідає на питання як дорослий.

Пам'ятайте!

Саме позитивне емоційне настрій дає основу успішному фізичному й інтелектуальному розвитку Вашої дитини.

Як правильно розвивати пам'ять у дитини

Вам, безумовно, зрозуміло, що це дуже складний внутрішній процес, масштаби якого з віком постійно збільшується.

В житті буває раптом дитина ніяк не може швидко дати відповідь на поставлене запитання. Або Вам не вдається відразу згадати все що Ви вже знаєте з цієї проблеми. І тоді Ви починаєте нервувати, намагаючись пригадати необхідну інформацію.

А щоб такого не було у Вашого улюбленого малюка давайте спробуємо розібратися з цією проблемою з самого раннього дитинства.

Для того, щоб розвивати пам'ять у маленького дошкільника, потрібно знати її точне визначення, яке дають психофізіологи.

укр_что_такое_память.png

 

Ось так - досить просто і зрозуміло.

Тепер Вам не варто пояснювати, що саме з цього матеріалу в подальшому формується інтелектуальна готовність Вашої дитини до школи.

Ось тому фахівці стверджують, що успіхи в майбутньому навчанні закладаються з самого раннього віку.

Через це існує так багато різних відомих методик навчання. Для кожного дошкільника фахівцями розробляються все нові і нові, вдосконалюються вже давно всім відомі вправи та ігри для розвитку пам'яті в будь-якому віці.

Розроблено безліч інтелектуальних методик і навіть існують цілі теорії від часів Аристотеля і до наших днів.

Всі вони доводять, що пам'ять людини безмежна. Її просто потрібно правильно розвивати з самого раннього дитинства і до глибокої старості.

Пам'ятайте!

Інтелектуальний потенціал маленького дошкільника безпосередньо залежить саме від Вашої уваги і турботи.

Тільки не поспішайте відразу навантажувати свого малюка. Людство вже багато століть постійно розвивається і постійно шукає як це зробити правильно, враховуючи всі етапи розвитку.

Давайте простежимо основні моменти від яких може залежати здатність до запам'ятовування у дитини і визначимо, в якому віковому періоді і який вид пам'яті необхідно активно розвивати.

Фахівці відзначають, що спочатку життя в період знайомства з оточуючими у дитини активно розвивається емоційний вид пам'яті, який зберігає в його мозку різні емоції, переживання і почуття ще навіть до моменту народження.

Потім, з 15 дня поступово виникає запам'ятовування рухів - руховий, образів і осіб - образний, слів і логіки - словесно-логічний вид.

Пам'ятайте!

Чим старшою стає Ваш малюк, тим краще вдосконалюється і розвивається кожен з видів пам’яті.

Якщо Вашому малюку вже більше року, тоді його розвиток пов'язаний зі знайомством з новими обличчями, звуками, різними кольорами, формами. У цей час у нього активно формується і розвивається наочно-образний вид.

Розвиток дитини в 3 роки будується на інформації, яка передається на слух. Так формується четвертий вид - словесно-логічний.

Пам'ятайте!

Всі чотири види залежать від самого об'єкта запам'ятовування:

види_памяті.png

Як правило, до 4 років малюки без зайвих зусиль добре запам'ятовують якісь яскраві моменти. У цьому випадку фахівці говорять, що у дитини добре розвинена мимовільна пам'ять.

Пам'ятайте!

У дошкільному віці тільки активна діяльність з яскравими емоціями дозволяє мимоволі відобразити різний матеріал в пам'яті дитини.

Саме в дошкільному віці відбувається інтенсивний розвиток здібностей до запам'ятовування і відтворення за допомогою мимовільної пам'яті. Адже поки малюк сам ще не вміє ставити перед собою завдання щось запам'ятати і часом не розуміє таке завдання від дорослого.

Вам буде цікаво дізнатися, що правильний розвиток дитини в 4 роки дозволить Вам почати формувати у нього вольову регуляцію.

Якщо Вашій дошкільнику вже 4 роки, тоді Ви можете сміливо поставити перед ним завдання запам'ятати що-небудь.

З цього моменту з Вашою допомогою у майбутнього учня почне формуватися і розвиватися довільна пам'ять.

У дошкільному віці кожен малюк по-своєму активно пізнає навколишній світ і тому дуже інтенсивно розвиваються всі види пам'яті Особливих рекомендацій фахівців з кожного віку немає, так як кожному цікаво буквально все! Причому дуже часто сам процес запам'ятовування відбувається мимоволі, а як наслідок яскравою емоції. І лише до 5 років починають проявлятися елементи довільної пам'яті.

 

память_дитини_та_її_інтерес.png

Пам'ятайте!

Самостійно винайти зручні для себе прийоми запам'ятовування і пригадування дошкільник до 6 років ще не може. Це має допомогти йому зробити дорослий.

Для досягнення максимального успіху кожне тренування пам'яті дитини повинно бути суто індивідуальне. Вам обов'язково насамперед потрібно враховувати стан мови, слухового і зорового сприйняття, а також рівень уваги самого дошкільника.

Порада!

Якщо Ваш дошкільник вже починає проявляти бажання щось запам'ятати обов'язково заохочуйте це. Використовуйте вже відомі або придумуйте нові ігри та вправи.

При цьому не забувайте контролювати правильність засвоєння інформації малюком і вчасно вносите необхідні корективи.

В цілому розвиток пам'яті дитини залежить від її віку, накопиченої кількості знань і рівня розумових здібностей.

Все це Ви можете щодня активно розвивати та вдосконалювати. Адже всім давно відомо: межі досконалості не існує!

Пам'ятайте!

Все нове завжди складне, але воно обов'язково цікаве. На всіх етапах головний секрет досягнення успіхів у навчанні малюка складається з двох умов. Під час знайомства з новим матеріалом постарайтеся щоб він:

  •  обов'язково сподобався і викликав позитивні і яскраві емоції
  •  уявляйте будь-яку нову інформацію тільки в доступній та зрозумілій для Вашого дошкільника формі.

Щоденне тренування пам'яті у дошкільника

Вам відомо, що в кожній справі є свій маленький секрет?

Так ось він:

для досягнення максимального успіху в розвитку пам'яті незалежно від конкретного віку Вам необхідно щодня:

  1. Постійно обговорювати все, що тільки може побачити Ваш малюк навколо себе. Причому робіть це не тільки в кімнаті, але і на вулиці.
  2.  Вашими головними помічниками повинні стати книги, вірші, загадки, ребуси, головоломки.

 

обсуждаем_прочитанное_в_книге.png

Такі щоденні тренування здатні створити величезний запас найрізноманітніших знань.

Ви помітили, що всі перераховані вище вправи для розвитку пам'яті спрямовані на розвиток словесно-смислового виду? Саме він розвиває гнучкість розуму і логіку.

Порада!

Обов'язково виконуйте різні завдання з повагою до дитини. Незалежно від того, яка у Вашої дитини пам'ять (хороша чи погана) намагайтеся не перевантажувати її!

Будьте готові, що, можливо, Вам прийдется перечитувати одну і ту ж казку кілька разів. Не поспішайте відразу ставити купу питань, типу: Що? Хто? Як? Де?

Пам'ятайте!

Головна цінність читання і спостережень в тому, щоб дитина зуміла сама послідовно і логічно згадати всі події. Причому в 1,5 - 2 роки їй  досить лише запам'ятати всіх героїв і тільки у 5 років - переказати всю історію.

Звичайно, Ви розумієте, що простого щоденного активного спостереження за навколишньою дійсністю і читання книг може бути не достатньо.

Для розвитку пам'яті існує безліч вправ та ігор: настільних, рухливих, малорухомих.

Регулярно розучуйте зі своїм дошкільням різні ігри - адже всі діти люблять грати!

Для ігор зовсім не обов'язково мати якісь додаткові предмети. Увімкніть Вашу фантазію!

Вже буквально з 1,5 рочки можете запропонувати своєму малюкові «Знайди що змінилося?» Заховавши або переставивши одну іграшку з ряду вже знайомих домашніх іграшок. Як варіант цієї гри можете заховати одну і запитайте, що зникло?

Якщо він старше 2 років - можете пограти «Згадай і покажи». Коли малюк повинен показати рухи знайомих тварин.

А в гру «Запам'ятай і повтори» взагалі можна грати з дошкільням в будь-якому віці.

игры_на_развитие_памяти.png

Вона має безліч варіантів: з числами, словами, предметами, діями.

Причому завдання «Повторити» можна як в прямому почутому або побаченому варіанті, так і в зворотному порядку. Ось тільки кількість предметів спочатку має бути 2-3 і потім повинна постійно збільшуватися.

Безперечно, існує безліч готових ігор та вправ. Спочатку Ви можете просто роздрукувати вже готові варіанти і створити домашню картотеку ігор.

Так, наприклад, для цих ігор картки Вам необхідно просто роздрукувати, заламинировать і приготувати окрему коробку.

Якщо Ви вирішили купити готову гру, тоді уважно прочитайте мету гри, вивчіть умови і уявіть як можна пояснити їх Вашій дошкільнику.

Можливо, Вам сподобається відео

Оцініть матеріал
(2 голосів)

Залишити коментар