Прочитавши цю статтю, Ви дізнаєтеся, як пов'язані між собою поняття "виховання" і "культура", яка робота проводиться з Вашою дитиною по культурі живлення, знатимете як підтримувати почату в дитячому саду роботу.

Зміст:

  1. Який існує зв'язок між вихованням і культурою
  2. Як навчають приймати їжу в дитячому садку
  3. Вікові вимоги у вихованні культури харчування

Який зв'язок між вихованням і культурою

У Вас не раз виникали питання: " Як поводитися в тій або іншій ситуації"?, Чи "правильно поступає оточення"?, "Як навчити дитину бути культурною"?, "Коли починати виховання в дитині навичок культури поведінки"? Якщо подивитися на них, то на деякі відповідь Ви самі вже знайшли. Але в деяких відповідях ще не упевнені. Розбиратимемося. Давайте звернемося до історії.

А.С. Макаренко - відомий педагог, зі своїх спостережень за дітьми, дійшов висновку, що культурне виховання в дитині закладається вже у ранньому дитинстві, поки малюк ще взагалі не уміє писати і читати, але вже уміє добре бачити, чути і намагається навіть дещо говорити. Це твердження ніхто не оспорив і до сьогоднішнього дня.

1_kartinka_ya_umeyu_derzhatj_lozhku1.jpg

Кожен з нас чітко розуміє, що сукупність сформованих соціально значимих якостей особи, щоденні вчинки в суспільстві, які грунтуються на нормах моралі і особистої гігієни складають поняття "Культура поведінки". А це означає, що культуру поведінки неодмінно треба виховувати!

Тому пряме Ваше завдання не лише предати своїй дитині безліч знань, умінь і навичок, але і бути демократичнішими, відмовитися від надмірного ускладнення в стосунках зі своєю дитиною.

Пам'ятайте, що культура поведінки не складається тільки із зовнішніх проявів. У її основу має бути закладена любов до оточення, інтелігентність, загальнолюдські морально-етичні принципи.

2_картинка_Общение_за_столом.jpg

Ваш малюк ще тільки всьому вчиться. Він звичайно, ще не уміє правильно сидіти за столом під час їжі, не знає, як і для чого використати серветку, зовсім не знайомий із смаком і назвами різних блюд. Іноді не дотримується правила поведінки за столом і забуває, як правильно використати столові прилади. Цьому його ще треба обов'язково навчити, щоб виховати культуру харчування.

У дитячому саду про ці важливі моменти постійно піклуються. Тут розкажуть і покажуть все Вашому малюкові. Адже вони прекрасно розуміють, що Ваша дитина проводить велику частину дня в дитячому садку, а Вам залишається тільки підтримати цю роботу.

3_картинка__Занятие.JPG

Саме питання правильного харчування в кожному дитячому саду завжди стоїть на найпершому місці.

Тому усю роботу з дітьми там направляють на збереження здоров'я кожної дитини, створюють усі умови для його нормального зростання і розвитку, постійно учать як корисно, а разом з цим смачно, красиво і акуратно приймати їжу.

Для того, щоб ваша дитина все знала про культуру живлення Вам треба точно знати в якому віці, що можна пояснити своїй дитині і які уміння і навички можна закріплювати і розвивати вдома.

Як навчають приймати їжу в дитячому садку

Уся робота починається від процесу формування у дитини культури поведінки за столом і знайомства із столовим етикетом. Доведено на практиці, що ці уміння дозволять йому в подальшому житті відчувати упевнено себе за столом, бути ввічливим в застільному спілкуванні.

4_картинка_Игровая.jpg

У кожній віковій групі вихователі намагаються виробити правильне відношення до різних cnhfd, вчать обов'язково мити руки перед їжею, правильно сидіти за столом.

Дитина повинна знати, що сидячи за столом, не можна відкидатися на спинку стільчика, не можна ставити і розставляти лікті на стіл. З самого раннього дитинства вчать самостійно правильно застосовувати столові прибори за столом і не забувати, що під час їжі треба не поспішати, не набивати рот, не відволікатися і не грати столовими приборами.

Усе навчання відбувається в прямій відповідності з віком дитини. На столиках мають бути хлібник, серветниця, а по можливості - сільниця і ваза з квітами. Намагайтеся це робити і в себе удома. Адже Ваша участь в цій роботі має бути обов'язкова!

Удома під час сніданку демонструйте дитині правила етикету, покажіть необхідність їх дотримання на практиці. Найважливіше при цьому - уміти підтримати бесіду за столом. Це взагалі - ціла майстерність!

Адже в розмові під час їжі не можна ні навчати, ні сварити. Бесіда має бути нейтральною: про продукти, які були використані під час приготування їжі. Можна поцікавитися, що найбільше подобається Вашому малюкові.

А головне обов'язково йому побажайте "Смачного"! Ось головні хитрощі навчання правилам культури харчування. Для хорошого апетиту прийом їжі відбувається строго в певний час. Робіть це і вдома!

Коли малюкові виповниться 3 роки, тільки тоді він може допомагати сервірувати стіл. З цієї миті кожен вихованець дитячого садку знає черговість сервіровки:

  1. перша ставиться хлібниця;
  2. потім друга страва;
  3. потім перша страва.

Процес приймання їжі повинен розпочинатися з салату або овочів, потім перше блюдо і потім друге. Постарайтеся також робити і удома!

Вікові вимоги до культури харчування

Усім відома народна мудрість говорить: "Виховуй дитину, поки він лежить упоперек лави". Тобто виховну роботу не треба відставляти і чекати доки Ваша дитина виростить. Ще Марія Монтессори помітила на своєму досвіді, що дисципліна і порядок закладені в дитині природою з самого народження. Вона писала: "Сенситивна фаза порядку триває приблизно до 3-4 років".

Саме у цей період і слід закладати основи для формування культури харчування.

Так дитина з двох до трьох років повинна уміти самостійно помити руки перед їжею, потім досуха витерти лице і руки, охайно самостійно їсти за столом, тримати упевнено ложку, уміти використати серветку за потреби. Після їжі з нагадуванням полоскати рот. У ясельній групі дітей обов'язково догодовуют!

Дитина з трьох до чотирьох років повинна уміти самостійно і акуратно мити руки і досуха витирати їх; використовувати правильно мило і гребінець; знати як правильно повісити рушник. За столом уміти правильно використати столові прилади і серветку, не розфарбовувати хліб, добре пережовувати їжу із закритим ротом.

Дитина від чотирьох до п'яти років продовжує удосконалювати і розвивати свої уміння при користуванні основними столовими приладами і серветкою, а також повинен вже уміти заздалегідь оцінювати свої можливості під час прийому їжі: не набирати в рот багато, добре і безшумно її пережовувати. Самостійно, в кінці без нагадування полоскати свій рот.

Дитина з п'яти до шести років далі удосконалює отримані знання і навички за столом, а після їжі повинен уміти тихенько засунути свій стільчик і подякувати старших.

Дитина старше 6 років вже повинен уміти правильно поводитися за столом під час їжі, виконувати всі правила і після їжі, а також уміти відносити за собою частину посуду.

Слова "черговий по їдальні" подобаються усім дітям. Вони вчаться бути дорослими.

7_картинка_Расстилаем_скатерть.jpg

Вашому малюкові можливо, захочеться удома повторити улюблену форму прищеплення культури харчування для усіх дітей - чергування. Похваліть його за таке бажання і допоможіть закріпити уміння, отримані в садку, в домашніх умовах!

У дитячому садку чергування починається, коли малюкові виповнюється 3 роки. Малюк одягає нарядну форму і допомагає: розставити склянки, розкласти серветки, поставити хлібниці.

З чотирьох років в другому півріччі черговий вже може додатково розставити блюдця на столі, покласти в склянки серветки, а після їжі допомагати прибрати із столу хлібницю і склянку з серветками.

Дитина старшої групи може самостійно сервірувати стіл і потім прибирати. Він не лише розставляє посуд, але і уміє складати тканинні серветки, що допомагає розвивати дрібну моторику рук.

Помічено, що за час сервіровки у всіх чергових завжди прокидається гарний апетит!Давайте своїй дитині і удома повторити ці відчуття.

Завжди пам'ятайте, що апетит у Вашого малюка може прийти також коли красиво сервірований стіл і смачно виглядає їжа. Фантазуйте з любов'ю! І не забувайте говорити: "Всім смачного"!

Оцініть матеріал
(1 Голосувати)

Залишити коментар