Прочитавши цю статтю, Ви дізнаєтеся які внутрішні процеси розвитку, що відбуваються у Вашої дитини в період від 4 до 5 років, отримаєте відповіді на всі свої питання з розвитку організму малюка і повний перелік навичок, якими повинен володіти дитина до 5 років, познайомитеся з рекомендаціями фахівців з кожної лінії розвитку
Зміст:

Психологічні особливості дитини від 4 до 5 років

Ось і пролетів 4 день народження у Вашого малюка. Він став не тільки рухливим, балакучим і спритним, але і продовжує вчитися бути розумним, швидким і сильним.І тепер він вже не малюк, а дошкільник. Фахівці називають цей вік – середній дошкільний.

развитие_ребенка_от_4_до_5_лет_-_возраст.png

Щоб зрозуміти як розвиваються всі внутрішні системи у вашої дитини необхідно початку знати відповіді по анатомо-фізіологічним особливостям дитини від 4 до 5 років:
1. Як розвивається мозок у дитини в п'ятий рік життя?
- Фахівці встановили, що він вже має обсяг як у дорослої людини. Але ще не всі нейронні зв'язки повністю сформовані і обидві півкулі поки розвинені однаково
2. Як розвивається скелет?
- При нерівномірному, але швидкому зростанні м'язової маси спостерігається підвищена гнучкість всього тіла, так як не завершилося окостеніння скелета
Пам'ятайте!
У віці від 4 до 5 років фахівці рекомендують не давати дитині силових навантажень
3. Як розвивається зір?
- У будові очей кришталики набувають поступово плоску форму, що веде до розвитку далекозорості у дитини
4. Як розвивається дихальна система?
- Обсяг легенів теж збільшується і поступово черевний тип дихання у дитини переходить на грудній
Пам'ятайте!
У віці від 4 до 5 років у дитини виникає різка потреба в кисні
5. Як розвивається слух?
- Спостерігається не тільки підвищена чутливість до різких звуків, але і до сильного шуму
Звичайно, Ви вже не раз чули, що визначаючи норми зросту і ваги дитини важливо врахувати його індивідуальну особливість і генетичну спадковість.
Однак середні показники, які визначили фахівці з росту і ваги для дитини середнього дошкільного віку необхідно все ж враховувати

развитие_ребенка_от_4_до_5_лет-_1.png

Ось тепер, знаючи анатомо-фізіологічні особливості дитини на п'ятому році життя давайте дізнаємося, які досягнення в психологічному розвитку помітили фахівці
1. Ось які досягнення по сприйняттю вже сформувалися:
- називає геометричну форму, на яку схожий запропонований йому предмет
- виокремлює зі складного об'єкта просту форму
-відтворює складний об'єкт з простих форм
- групує предмети за заданою величиною і певним кольором
- показує висоту, довжину і ширину у прямокутних предметів
- вчиться орієнтуватися в просторі
2. У розвитку пам'яті виникає довільне запам'ятовування. Дитина вже може запам'ятати завдання або доручення задане йому дорослою людиною. Легко запам'ятовує невеликий вірш. Фахівці так само помітили, що у віці від 4 до 5 років дитина здатна запам'ятовувати до 5 до 8 назв нових предметів.
3. З'являється образне мислення. Дошкільник може використовувати схематичне зображення у вирішенні простого завдання.
4. Уяву не тільки продовжує розвиватися, але і стає оригінальним і довільним. Дитина в цьому віці може сам придумати свою казку на запропоновану тематику.
5. Увага стає стійкою і дитина вже може зосереджено працювати 15-20 хвилин
Пам'ятайте!
Не дивлячись на всі ці досягнення дитина в 4 роки все ще залишається емоційно нестабільним. Він легко відволікається і ще може забувати.
Все це відбувається через нові почуття-сорому, образи, розчарування. До них варто додати зачатки емпатії. Можливо, ви помічали вже як ваша дитина зчитує за зовнішніми ознаками ваш настрій. При цьому він здатний вже проявити співпереживання або розділити з Вами радість.
ПІДСУМОК:
З огляду на фізіологію дитини, вам важливо поставитися з увагою до постави дошкільника в цей період і намагатися не забувати чергувати дозовані навантаження з відпочинком

Режим дня і раціон харчування п'ятирічної дитини

Безперечно, правильне чергування навантаження і відпочинку може забезпечити тільки режим дня. Можливо, у Вас вже є свій режим, але з 4 річного віку доктор Комаровський рекомендує батькам внести в нього маленькі поправки

развитие_ребенка_от_4_до_5_лет-_2_режим.png

Можливо, Вам цікаво, а скільки час можна відводити на заняття з дитиною в 4 роки?
- Час на заняття залишається таке ж як і раніше-1-2 індивідуальних заняття по 15-20 хвилин.
Як ви, можливо, помітили годування і прийом їжі доктор Комаровський ставить на перше місце в плануванні режиму дня. І це момент дійсно – найважливіший.
Фахівцями розроблений приблизний перелік набору продуктів для дітей. У ньому вказані не тільки грами по кожному продукту, але і енергетична цінність добового набору продуктів теж. По ньому ви можете проконтролювати повноцінність і різноманітність в харчуванні своєї дитини.
При цьому враховуйте, що природно всі продукти в один день не можуть бути присутніми в меню дитини у 4 роки. Тому деякі продукти можна підсумувати за кілька днів і давати дитині цю кількість 2-3 рази на тиждень.

нормы_полноценного_питание_ребенка_от_4_до_6_лет.png

За нормами порції фахівці рекомендують дитині до 5 років зберігати колишні обсяги, але при їх оформленні проявляти більше фантазії, підключаючи до процесу оформлення самої дитини

развитие_ребенка_от_4_до_5_лет-_4.png
ПІДСУМОК:
Режим дня і повноцінне харчування завжди повинні бути у Вас на постійному контролі для того, щоб Ваша дитина росла здоровою

Вікові досягнення дитини від 4 до 5 років по лініях розвитку

Якщо Ви подивіться на свою дитину зараз з боку і порівняйте його з тим малям, яким він був рік тому, то відразу помітите разючі відмінності:
- більш досконалими стали його фізичні навички
- він вже повністю відновився після кризи 3 років
- помітні його досягнення в психоемоційному і творчому плані
- він стає помітно мудрішим
- помітні так само його аналітичні здібності.

развитие_ребенка_от4_до_5_лет_-6.png

А найважливіше, в тому, що тільки на цьому перелік досягнень у розвитку не зупинився.Давайте розглянемо кожну лінію розвитку окремо
Фізичний розвиток дитини середнього дошкільного віку
За рівнем розвитку рухових навичок варто відразу помітити, що дитина вже більш спритний і краще вміє координувати свої рухи. Це помітно по таким вправам:
- на утримання рівноваги при ходьбі по дошці і колоді
- переступання через різні перешкоди
- ускладнені гри з м'ячем
- стрибки на одній нозі
- впевнене користування всіма засобами гігієни
- за столом демонструє свої вміння акуратно їсти
- самостійно може справлятися зі шнурками: зашнуровувати, зав'язувати і розв'язувати
- застібає на своєму одязі липучки, блискавки, гудзики і кнопки
- знає де правий черевик, а де лівий
-малює олівцями і ліпить пластиліном

развитие_ребенка_от4_до_5_лет_-7.png
ПІДСУМОК:
Аналізуючи всі досягнення по фізичному розвитку дошкільника у всьому помітна скоординованість його рухів, їх швидкість і спритність, а сам дитина намагається знаходиться постійно в русі. Так буде тільки до 4, 5 років. Не забувайте!
Соціальний розвиток дитини від 4 до 5 років
Основою соціального розвитку є мовні навички дитини.
Фахівці відзначають, що в своїй промові на п'ятому році життя дошкільник вже вимовляє всі звуки рідної мови. Варто так само відзначити, що в цьому віці відбувається розвиток дикції і вміння імітувати голоси добре знайомих тварин. У різних ігрових ситуаціях можна так само помітити, як дитина за допомогою інтонації вчиться виділяти мову окремого персонажа. Подобається йому будь-яке словотворчість і різні рими.

развитие_ребенка_от4_до_5_лет_-8.png

З огляду на всі ці нові навички та вміння дитини в спілкуванні з дорослими у нього виникає пізнавальна мотивація. Йому стає цікавим розібратися в складній і незрозумілій інформації, отриманої від дорослого. Так само починає формуватися потреба в похвалі і повазі з боку дорослих.
Пам'ятайте!
У віці від 4 до 5 років Ваша похвала і повага вкрай необхідна дитині. Причиною тому його підвищена образливість, яку фахівці відносять до вікового феномену
У спілкуванні з однолітками Ви можете помітити, що Ваша дитина стала проявляти вибірковість при виборі товариша по грі. В самому колі однолітків при їх спілкуванні стає помітна конкуренція і змагання. Так починає виділяється лідер. Будьте до цього готові!
Можливо, Вам сподобаються ці рекомендації фахівця

ПІДСУМОК:
Саме конкурентність і змагальність при спілкуванні з однолітками важливі зараз для дитини. Завдяки такому стилю спілкування відбувається становлення і розвиток індивідуального образу" Я " і його подальше деталізування

Пізнавальний розвиток дитини від 4 до 5 років
Перед тим, як розбиратися, що повинно бути відомо дитині до 5 років, давайте розглянемо в цілому все пізнавальний розвиток дитини від 4 до 5 років за сензитивним періодів:

  1. Процес розвитку мови і вивчення іноземних мов продовжує розвиватися і вдосконалюватися
  2. Сенсорний розвиток до 5 років закінчується
  3. До 4,5 років триває розвиток рухових навичок, а потім воно припиняється
  4. Триває соціальне виховання і музичний розвиток дитини
  5. Починається формування різних математичних понять і просторових відносин

З усього вищесказаного можна зробити висновок:
У дитини від 4 до 5 років щодня піднімається інтелектуальний рівень і активно розширюються логіко-математичні навички
Пам'ятайте!
У природі все взаємопов'язано. Так завдяки віковій допитливості і бажанням здатися дорослішими, у дитини до 5 років відбувається вдосконалення внутрішніх процесів в головному мозку. А це веде до зростання обсягу пам'яті і поліпшення сконцентрованості уваги
Для успішного проведення занять з дитиною Вам завжди необхідно враховувати, що його мислення поки ще наочно-образне. Зараз йому полегшать засвоєння нового різні наочні матеріали і практична діяльність. Тільки після 5 років мислення дошкільника стане словесно-логічним і буде будуватися на логічних міркуваннях. Тому цей період від 4 до 5 років можна назвати перехідним від одного виду мислення до іншого.

мышление_у_ребенка_от3_до_7_лет.png

Пам'ятайте!
Фундаментом успіху в подальшому навчанні є саме та база знань, яка закладається до 5 років

Отже, що ж входить в поняття фундаменту для майбутнього успішного навчання:

- орієнтування на площині і вміння назвати розташування заданого предмета
- знання головних герметичних фігур
- рахунок до 9 і назад
- вміння зіставити цифру з кількістю предметів
- вміння розставити в прямому і зворотному порядку цифри від 1 до 5
- уміння порівняти два предмети, знайти пару або зайвий предмет в запропонованому ланцюжку
- навик складання картинки з шести частин
- навик побудови за зразком складної конструкції
- уміння з'єднувати дві букви в склад

- уміння пояснити свої дії і рішення
Як ви помітили всі майже ці вміння ставляться до логіко-математичного напрямку.
Можливо, Вам сподобаються ці рекомендації фахівця

В своїх пізнаннях навколишнього світу дитина до 5 років вже може називати:
- свої дані (вік, ім'я, прізвище та по батькові)
- свою домашню адресу
-частини тіла у людини
- частини тіла у всіх тварин
- кожна пора року і його особливість
- час доби
- розрізняти і узагальнювати різні картинки в групи і виділяти зайву картинку серед певної групи
- розрізняти продукти і страви з них
Всьому цьому ви можете навчити свою дитину під час прогулянок і в грі. Ще для розширення пізнання дитини не можна забувати і роль казок.
Пам'ятайте!

Вони допомагають не тільки розвитку уяви дитини, але і дають йому можливість знайти імпонуючий йому образ
Можливо, Вам сподобаються ці рекомендації від фахівця


ПІДСУМОК:
Використовуйте по максимуму цей період у розвитку для своєї дитини. Будьте готові завжди знаходити відповіді на всі поставлені питання. Підтримуйте дитячу цікавість. Якщо ви помітили пропуски в знаннях у своєї дитини приділіть їм особливу увагу і вирівняйте положення. Створіть для своєї дитини активну мовну середу – постійно промовляйте всі свої дії, свої емоції і плани на майбутнє. Не забувайте постійно щиро хвалити свого дошкільника за найменші досягнення
Естетичний розвиток дитини від 4 до 5 років
Як Ви помітили естетичний розвиток відбувається разом з розвитком дрібної моторики руки і на п'ятому році життя вони продовжують активно розвиватися.
Це можна помітити по умінь дитини:
- нанизувати намиста
- проводити безвідривно прямі лінії і малювати кола
- штрихувати прямими лініями малюнки, не порушуючи кордонів
- розфарбовувати картинки, не виходячи за їх контур
- обводити предмети по контуру
Ґрунтуючись на всі ці вміння у дитини зараз відбувається активний розвиток образотворчої діяльності. Можливо, Ви вже помітили, що кожен малюнок поступово стає більш предметним і деталізованим. Образ людини дитина вже передає зображуючи всі частини тіла і елементи особи. Буває на малюнку вже можна побачити і деякі деталі з одягу.

развитие_ребенка_от4_до_5_лет_-9.png

ПІДСУМОК:
В образотворчій діяльності ваша дитина постійно може вдосконалювати свою техніку, малюючи кожну геометричну фігуру, вирізаючи їх ножицями і наклеюючи. Йому як і раніше подобається ліпити і будувати. Але тепер його споруди можуть складатися з 6 деталей і створюватися за власним задумом з аналізом послідовності виконання задуманого. Вам потрібно тільки забезпечити його всім необхідним для творчості.

Повний перелік ігор з дитиною від 4 до 5 років

Не дивлячись на такий складний і багатосторонній обсяг знань дитина у віці від 4 до 5 років все одно любить грати. Ігрова діяльність для нього залишається головною і Вам необхідно це завжди враховувати.
Пам'ятайте!
Будь-яка гра допомагає розвивати у дитини асоціативне мислення і розвиває його словниковий запас
Можливо, Ви вже помічали, як Ваша дитина, граючи, починає коментувати свої дії або наспівує свої пісеньки. Цей процес фахівці називає зміною діалогічної мови на монологічну.
А під час гри з однолітками між ними вже можна помітити рольову взаємодію. Причому самі ролі часто змінюються, а всі ігрові дії починають підкорятися змістом гри, а не виконання певних ігрових дій. Дитина вже демонструє своє вміння відокремлювати себе від ігрової ролі, а ігрові взаємодії від реальних. У своїх іграх діти розповідають про свої враження пережитих за день подій і дають їм перший аналіз.

развитие_ребенка_от4_до_5_лет_-11.png

Ваша дитина може попросити Вас пограти з ним в гру:
- з природними об'єктами
- з тваринами і людьми
- сюжетно-рольові зі спілкуванням
- з експериментами
- театралізовані самодіяльні
- комп'ютерні
Ви можете запропонувати йому пограти в такі ігри:
- дидактичні
-сюжетно-дидактичні
-рухомий
- музичні
-навчальні комп'ютерні
-інтелектуальні
- театральні
- ігри-забави
-сімейні
-сезонні
-тихі
ПІДСУМОК:
Будь-який вид гри можна провести з конкретною метою чогось навчити дитину. Для цього можна використовувати вже відомі варіанти ігор, а можна придумати свої. Включай свою фантазію і у Вас все вийде!

Важливі моменти в розвитку дитини від 4 до 5 років

Порівняно з періодом розвитку від 2 до 4 років зараз у взаєминах з дитиною у Вас все більш спокійно. Ваш дошкільник помітно подорослішав, став більш спокійним, зібраним і слухняним. Однак, є кілька моментів, про які Ви повинні знати:
1. Його прагнення до самостійності залишається тільки зовнішнім і він як і раніше сильно прив'язаний до своєї мами. Ось тільки зараз в ньому поняття "коханої" стає більш глибоким. У ньому вміщаються не тільки звичайні почуття до Близького, а й з'являється прихильність.
Пам'ятайте!
Саме таку любов у взаєминах з дитиною необхідно зберегти

развитие_ребенка_от4_до_5_лет_-12.png
2. У вимогах до мови дитини до 5 років допускаються деякі порушення звуковимови, а так само з озвонченіе або пом'якшення. Про затримку мовного розвитку можна говорити тільки тоді, коли дитина замкнутий і не хоче ні з ким спілкуватися тому, що його не розуміють
3. Про порушення в розвитку також можна говорити, коли:
- ігри дитини відрізняються від ігор його однолітків
- йому важко пояснити, що не так
- під час спілкування з Вами він не може дати відповідь на просте питання
- не може самостійно їсти і одягатися - не може змалювати чоловічка
- всі його рухи виглядають незграбними
- не може 5 разів підстрибнути на одній нозі
- граючи з м'ячем, не може повторити дії своїх однолітків
Якщо Ви помітили у своєї дитини ці моменти зверніться до фахівців
ПІДСУМОК:
Ось тільки ніколи не забувайте, що у віці від 4 до 5 років Ваша дитина запам'ятовує всі Ваші дії і копіює їх. А в його пам'яті можуть назавжди залишитися Ваші образливі слова на його адресу. Від Вас зараз потрібно уміння швидко і правильно реагувати на виникаючі проблеми і не дати можливість шкідливим звичкам закріпитися в характері Вашої дитини.

Оцініть матеріал
(1 Голосувати)

Залишити коментар